Polityka Prywatności i Ochrony Danych Osobowych w serwisie internetowym https://spgzozbochnia.pl/
Informacje ogólne
- Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze strony internetowej dostępnej pod adresem: https://spgzozbochnia.pl/.
- W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych osobowych wdrożyliśmy procedury, które mają zapobiec naruszeniu bezpieczeństwa danych osobowych. Procedury te są zgodne z obowiązującym prawem, w szczególności z:
-
- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO),
- Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.,
- Ustawą o prawach pacjenta oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,
- Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r.
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
-
- poprzez kody monitorujące ruch na stronie www (w tym m.in. poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookies – tzw. „ciasteczka”),
- serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (w tym oznaczenie czasu, adres IP).
- Zastrzegamy sobie prawo do zmian w polityce prywatności, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.
- W serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych, zwłaszcza w artykułach, wiadomościach oraz w postaci obrazków. Takie strony internetowe nie są w żaden sposób nadzorowane przez nasz serwis. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
W związku z powyższym Administrator serwisu internetowego – https://spgzozbochnia.pl/ – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuje, że:
- Administratorem danych osobowych Użytkowników strony oraz Klientów/Pacjentów korzystających z naszych usług jest Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni. Z Administratorem można kontaktować się pod adresem: ul. Kazimierza Wielkiego 26, 32 – 700 Bochnia oraz poprzez e-mail: biuro@spgzozbochnia.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować mailowo: iod@iods.pl.
- Dane osobowe Użytkowników serwisu będą przetwarzane w celu:
- realizacji przez nas usług strony internetowej – w tym celu przetwarzamy takie informacje jak: Pani/Pana adres IP, informacje o plikach cookies, dane przeglądarki internetowej, z której Pani/Pan korzysta, dane dotyczące aktywności na naszej stronie internetowej, dane dotyczące sesji (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- prowadzenia analiz jakości świadczonych przez nas usług w celu poprawy ich funkcjonalności oraz prowadzenia statystyk korzystania z naszej strony internetowej, za pomocą plików cookies, adresów IP, danych dot. przeglądarki internetowej, aktywności na stronach www oraz sesji (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W przypadku skorzystania z naszych usług, Administrator będzie przetwarzał dane w celu:
- niezbędnym do realizacji świadczeń zdrowotnych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit h RODO),
- zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c, f oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO, art. 3 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania),
- zapewnienia zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego (podstawa prawna: art. art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit h RODO i art. 54 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych),
- niezbędnego kontaktu z Klientem/Pacjentem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b, f RODO),
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym obowiązków księgowo – rachunkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane osobowe Użytkowników pozostawione w naszym serwisie mogą być przekazywane procesorom w związku ze zleconą usługą administracji i wsparcia technicznego strony, w tym przede wszystkim:
- wydawcom systemów analitycznych Google Analitycs, AddThis,
- firmie świadczącej usługi hostingowe.
- Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, takim jak Krajowa Administracja Skarbowa. Ponadto dane te mogą być powierzane podmiotom realizującym działania na polecenie Administratora – takim jak dostawcy usług IT.
- Podanie danych gromadzonych w dokumentacji medycznej, w tym oznaczenie tożsamości Klienta/Pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych, jest obowiązkowe. Niepodanie nam danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie innych danych osobowych (np. numer telefonu czy adres e-mail) jest co do zasady dobrowolne – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz wówczas nie będzie możliwości np. potwierdzenia wizyty lub jej odwołania przez telefon, SMS lub skrzynkę poczty elektronicznej.
- Dane osobowe Użytkowników i Klientów/Pacjentów będą przetwarzane:
- przez czas trwania korespondencji i mogą zostać usunięte przez Administratora w każdym momencie po uprzednim zgłoszeniu żądania usunięcia,
- przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz innych ustaw szczególnych, tj.: dokumentacja medyczna – przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu; dokumentacja rozliczeniowa (faktury, rachunki) – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku; druki ZUS ZLA (zwolnienia lekarskie) – przez okres 3 lat,
- do momentu wycofania zgody.
- Użytkownicy i Klienci/Pacjenci posiadają prawo do:
- Dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy przetwarzamy ich dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
- Prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez nas są nieprawidłowe lub niekompletne,
- Usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w sytuacji, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej nam zgody,
- Przenoszenia danych,
- Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie naszego uzasadnionego interesu lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
- Cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej nam zgody, – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO. Wyżej wymienione prawa można realizować poprzez kontakt z Administratorem.
- Użytkownik oraz Klient/Pacjent ma także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, że jego dane osobowe przetwarzane są przez Administratora niezgodnie z przepisami RODO.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
- Dane osobowe Użytkowników i Klientów/Pacjentów nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych oraz państw trzecich.